måndag 1 oktober 2012

Dagens tips


Jag fick mina barn tätt. Min dotter var ca 15 månader gammal då lillkillen föddes. För mig var det lika lyckat som att äta två stora prinsessbakelser efter varandra - det blev för mycket helt enkelt. Det är svårt att ta hand om två småttingar som behöver hjälp med alla sina basbehov och som dessutom behöver mycket fysisk närhet för att bli trygga individer. Den enda superpower jag drömde om under hela mitt första år som tvåbarnsmamma var kunna klona mig, att bli två mammor. Självklart kan jag fortfarande känna så ibland, det gör väl alla föräldrar - men just under den första tiden var det som ett skriande konstant behov.

Det är en sak om man råkar bli gravid med tvillingar eller om man av olika skäl inte kan vänta med det andra barnet. Men till alla som planerar och tänker på saken vill jag bara säga - vänta!! Hold your horses. Det blir mycket bättre för både barn och föräldrar om man har några år mellan barnen, det är min fullständiga övertygelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar