måndag 1 oktober 2012

Ingen garderobsblomma

Bredvid garageuppfarten till mitt hus ställde jag tidigare i höst ett par bollkrysantemum (mums?). Jag såg till att placera dem under bar himmel så att gud skulle sköta bevattningen och det har han gjort med den äran under höstens lopp. Men självklart så dog de ändå, det är något fel på min blomkarma, så i många veckor har jag hälsats av två bruna bollar. I helgen ville jag åtgärda detta estetiska elände och jag bestämde mig för att gå på ljung. Historiskt sett vet jag att ljung klarar sig fint t.o.m. hemma hos mig, det är en riktig vinnare i the survival of the fittest challenge. Väl vid blomaffären gick jag förbi inomhusblommorna först och kunde på en skylt notera att de sålde "Fikus". Och det är ju business as usual i blomaffärer. Men under "Fikus" stod det skrivet på skylten att denna Fikus var av modell "Kinky". Alltså. Är det bara jag eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar