måndag 17 september 2012

Bic - för tjejer?

Hörde på radion idag att Bic har lanserat en penna för kvinnor. Pennkroppen (kroppen?? Det var termen de använde på radion) ska tydligen passa bättre i en kvinnohand. Jag kan ärligt säga att jag aldrig hållit i en penna och tänkt "denhär pennan är alldeles för tjock och stor för min lilla kvinnohand". Men när jag hörde det kom jag ofrånkomligen att tänka på exets händer. Tror han ska få en Bic-penna i födelsedagspresent. Han har världens minsta händer. Hans förlovningsring var mindre än min. Åh, förnedringen!! Vi kanske borde ha stoppat redan där...Tänker därefter ofrånkomligen på citatet ur Notting Hill, "You know what they say about men with big feet....big feet, large shoes". And the opposite my friends, and the opposite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar