måndag 17 september 2012

Ironi

Om man ska ha sig lite KBT kostar det 1000kr per timme. Man ska gå uppskattningsvis gå 12-20 gånger efter vad jag kunde googla mig fram till. Teoretiskt sett skulle jag kunna ta den sista slatten av den lilla vinst vi gjorde när vi sålde vår sommarstuga och investera i själaplåster. Skulle cirkeln vara sluten då? Det vore väl ett ypperligt exempel på livets ironi.

Detta fina, röda lilla torp gav oss så många lyckliga minnen. Det var så jobbigt att sälja torpet tyckte jag, just för att vi haft det så bra där. Att flytta från radhuset var inga problem, hejdå äckliga minnen av gräl och gnat och kämp - men att åka ut till sommarstugan och klippa gräset innan försäljningen var hemskt. Jag ville bara springa in i skogen bakom vedbon, ställa mig i havet av liljekonvaljblad och skrika rakt ut. Det var ett ställe var vi klarade av att vara tillsammans utan att gräla. Visst vore det symboliskt riktigt att investera den vinsten i lite skilsmässoterapi? Fast så blir det inte. Tänker nog att det är viktigare att lappa taket på mitt nygamla, gamla hus. Fuck symbolik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar