lördag 22 september 2012

Myntets baksida

Jag läste bloggen "att vara någons fru", hon skrev en så fin kärleksförklaring till sin man och det var speciellt en grej som slog an en sträng hos mig...Hon skrev nämligen att hon älskar sin man för att han alltid har mynt till kundvagnen då de ska storhandla. I know! Just den saken är kärlek...Som jag förbannade mitt ex för att han alltid tog kundvagnsfemman som jag hade liggande i bilen! Otaliga gånger påpekade jag exakt hur förbjudet det var att glömma att lägga tillbaka den efter avslutad storhandling och likförbannat var jag minst varannan gång tvungen att gå in i affären, köpa en trisslott och få ut en extra femma innan jag kunde påbörja storhandlingen. Åh, irritation på gränsen till sinnessjuka...Numera när jag ska storhandla händer det att jag drar ett djupt, lyckligt andetag då jag ser att femman ligger där. Tammetusan, den ligger där varenda gång och jag går visslande direkt till kundvagnslidret, utan att passera gå. I love me!

1 kommentar: