måndag 17 september 2012

Landet

Vi flyttade från Stockholm för drygt ett år sedan. Det var ett försök till att skaffa oss en lugnare vardag, försöka eliminera stressen och därmed kanske klara att hålla ihop vår familj (fail!). Och rent krasst var det väl lika så bra, även nu med facit i hand - för gudarna ska veta att jag omöjligen kan föreställa mig hur vi skulle ha klarat vardagen som varannanveckasföräldrar i Stockholm...Boendekostnaden, rusningstrafiken, den materiella stressen...Nej. Landet är det som vi måste ha nu.

En sak som jag såg fram emot med att bo på landet var att torka tvätten utomhus. Att slippa tumlaren och torkställningen i lägenheten...att att nypa fast nytvättade barnkläder att torkas i ljumma vindar och sedan plockas ner och vikas in i skåpen, doftande sommarblommor och havsbris. Numera hänger min tvätt ute och jag har två ord till er. SPINDLAR. FÅGELBAJS. Spindlar och fågelbajs är väldigt bra på att nästla sig in bland tvätt som hänger på ett klädstreck. So much for romance. Som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar