måndag 24 september 2012

Show me the money

En gång för länge sedan var jag på firmaresa på Mallis (those were the days, so not happening på mitt nuvarande företag...) och vid något lunchtillfälle mixade vi ihop oss avdelningar emellan. Jag hamnade vid ett bord där samtalet haltade. Då vi suttit tysta och pillat i våra friterade minibläckfiskar ett tag så föreslog en drifitg/social kollega att vi skulle avslöja EN detalj om oss själva som de andra inte hade kunnat gissa. (Testa det någon gång, man blir förvånad över vad folk har i bakfickan!) När det blev hans tur berättade han att han skänker en "obscen summa pengar till välgörenhet varje månad". Just då blev jag förvånad, tagen på sängen, imponerad och kom mig inte för att ställa några följdfrågor. Men ååh, min hjärna kan inte släppa detta! Det är säkert tio år sedan händelsen och jag kan fortfarande cykla runt och undra...Exakt HUR mycket, procentuellt av sin lön, skänker han bort varje månad??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar